Wedstrijdverslag Senioren vs RC Groningen / GRSC

Zondag 12 november, bewolkt met veel regen en een ontzettend nat veld. We verzamelen ons in Emmen. Met precies genoeg spelers lopen we het veld op, van de Wrotters gewonnen dus tegen de Groningse studenten moet het wel goed gaan! Ondanks die gedachten toch nog volledig gefocust de warming-up in. Fanatiek beginnen we met de warming-up en het inspelen, intussen word er door een lichte blessure nagedacht over de vervanger voor Freddy als Hooker.
Nadat we de opstelling aangepast hebben staat Ryan op de plek van Freddy. Spannend, omdat de beide props die naast Ryan stonden ook weinig ervaring hebben op die positie, maar we zijn er met volle bak voor gegaan!

De wedstrijd begint en Emmen zet veel druk, met de scrum liep Emmen over de Groningse studenten heen. De lijnspelers van Emmen waren ook ontzettend in vorm en konden elk gaatje vinden in de verdediging van Groningen. In de eerste helft stond Emmen met een flinke voorsprong voor. In de 2e helft van de wedstrijd begon Emmen met veel moeite, veel foutjes en veel kleine irritaties aan beslissingen van elkaar.

Na elkaar weer te hebben gevonden in de 2e helft heeft Emmen een geweldige wedstrijd laten zien! En ondanks dat Groningen dik achter stond hebben de mannen keihard gevochten tot de laatste minuut, complimenten naar de mannen van Groningen!
Mijn complimenten naar Freddy die verdiend onze Man of the match was geworden! De eindstand was 107 – 0 in het voordeel van RC Emmen.